centrum zdrowia i fizjoterapii kobiet

Opis wizyt i zajęć

Trening mięśni dna miednicy i brzucha

czwartek 11:00

Zajęcia grupowe (do 9 osób, tylko Panie) przygotowujące mięśnie dna miednicy do porodu i rehabilitujące je po porodzie-nauka świadomości mięśni dna miednicy, świadome rozluźnianie, ćwiczenia oddechowe.

Konsultacja kresy

Wizyta 30 minutowa podczas której badamy wielkość rozejścia kresy i ustalamy plan naprawczy- nauka wykonania ćwiczeń, zasady utrzymania postawy ciała, taping kresy. Ogólna edukacja w przypadku rozejścia mięśni brzucha.

Pierwsza wizyta poporodowa

Wizyta trwa około 45 minut. W tym czasie badamy brzuch- ocena wielkości i jakości rozejścia oraz pracy mięśni, badanie blizny (jeśli jest), ocena mięśni dna miednicy i obniżenia narządów. Nauka pracy mięśni brzucha i dna miednicy, nauka mobilizacji blizny, taping (jeśli jest potrzeba), edukacja o postawie ciała i sposobie wykonywania różnych czynności dnia codziennego.

Pierwsza wizyta poporodowa domowa

Wszystko jak w przypadku takiej wizyty w gabinecie plus ocena dziecka i nauka stymulacji prawidłowego rozwoju dziecka w danym okresie życia. Tu również ocenimy sposób noszenia dziecka i pozycję podczas karmienia.

Masaż ciężarnej (czas około 45 minut)

Wykonuję go w pozycji siedzącej na specjalnym krześle do masażu. Masaż dotyczy grzbietu i karku. Jest wykonywany olejem kokosowym. Może być to masaż relaksacyjny dla ogólnego samopoczucia lub masaż w bólu, gdzie kierujemy terapię na zniwelowanie przyczyn i objawów bólowych. Jeśli jest taka potrzeba to możliwy jest taping.

Terapia blizny

Praca z blizną- po cesarskim cięciu, pęknięciu lub nacięciu krocza, pooperacyjne. Wykonuję pracę manualną, jeśli jest taka potrzeba korzystam z możliwości suchego igłowania lub terapii IASTM.

Terapia nietrzymania moczu

Wizyta godzinna polegająca na ocenie wydolności mięśni dna miednicy, edukacji czynności tych mięśni, ćwiczeniach świadomości czucia ciała, korekcji błędów w czynnościach dnia codziennego. Ustalamy plan rehabilitacji i ilość ćwiczeń w każdym okresie czasu pomiędzy kolejnymi wizytami.

Terapia w obniżeniu narządów