centrum zdrowia i fizjoterapii kobiet

Opis wizyt i zajęć

Trening mięśni dna miednicy i brzucha

wtorek i piątek 10:00

Zajęcia grupowe (do 9 osób, tylko Panie) przygotowujące mięśnie dna miednicy do porodu i rehabilitujące je po porodzie-nauka świadomości mięśni dna miednicy, świadome rozluźnianie, ćwiczenia oddechowe.

Konsultacja kresy

Wizyta 30 minutowa podczas której badamy wielkość rozejścia kresy i ustalamy plan naprawczy- nauka wykonania ćwiczeń, zasady utrzymania postawy ciała, taping kresy. Ogólna edukacja w przypadku rozejścia mięśni brzucha.

Pierwsza wizyta poporodowa

Wizyta trwa około 1 godzinę. W tym czasie badamy brzuch- ocena wielkości i jakości rozejścia oraz pracy mięśni, badanie blizny (jeśli jest), ocena mięśni dna miednicy i obniżenia narządów. Nauka pracy mięśni brzucha i dna miednicy, nauka mobilizacji blizny, taping (jeśli jest potrzeba), edukacja o postawie ciała i sposobie wykonywania różnych czynności dnia codziennego.

Pierwsza wizyta poporodowa domowa

Wszystko jak w przypadku takiej wizyty w gabinecie plus ocena dziecka i nauka stymulacji prawidłowego rozwoju dziecka w danym okresie życia. Tu również ocenimy sposób noszenia dziecka i pozycję podczas karmienia.

Masaż ciężarnej (czas około 45 minut)

Wykonuję go w pozycji siedzącej na specjalnym krześle do masażu. Masaż dotyczy grzbietu i karku. Jest wykonywany olejem kokosowym. Może być to masaż relaksacyjny dla ogólnego samopoczucia lub masaż w bólu, gdzie kierujemy terapię na zniwelowanie przyczyn i objawów bólowych. Jeśli jest taka potrzeba to możliwy jest taping.

Terapia nietrzymania moczu

Wizyta godzinna polegająca na ocenie wydolności mięśni dna miednicy, edukacji czynności tych mięśni, ćwiczeniach świadomości czucia ciała, korekcji błędów w czynnościach dnia codziennego. Ustalamy plan rehabilitacji i ilość ćwiczeń w każdym okresie czasu pomiędzy kolejnymi wizytami.

Terapia w obniżeniu narządów